lørdag 28. mars 2009

Bucuresti neste!

I natt tar jeg nattoget inn til Bucuresti. Skal bli veldig deilig med en liten ferie, men samtidlig er vi litt i "ahhh-stemning". Sist vi var det var vi på ett flott 4-stjerners hotell, men nå skal vi vist på ett 2-stjerners... Vet vi høres bortsjemte ut, men vi ble litt skuffa! Hadde gleda meg til litt luksus! Og togreisa...10 timer! Men det som er mest synd er at jentene i "yap-huset" ikke skal! De er 6 jenter og en gutt som bor sammen i et hus og jobber som frivillige for YAP- Romania. De skulle å egentlig, men etter litt om og men ble det til at de skal senere. To av de var på ankomstsemniaret. Så vi ble alle veldig skuffa over det. Så stemninga for å dra er litt laber. Men jeg gleder meg til å få litt "barnefri"! Jeg blir borte helt til torsdags morgen. Etter det er det en uke til her og så påskeferie! I Norge! Sjeen min spurte om når nasjonaldagen til Finland var....Hun har fått det for seg at jeg er fra Finland! Så da jeg sa at i NORGE er den 17. mai lurte hun på om rundt den datoen om jeg kunne fortelle litt om Norge til barna. Vise noen bilder å sånn. Så da får jeg få litt inspirasjon når jeg er hjemme. Kanskje ta med noe å.... Jeg får se. Jeg syns det er bra at Norge slipper litt inn i undervisningen å! For jeg tror nok noen at barna tror jeg er engelsk, selv om jeg snakker titt og ofte om Norvegia! Så da sees vi på tordag dere, med bilder å greier;)

1 kommentar:

Hilde sa...

Ha en riktig god tur:)
Kos deg masse, klem.