lørdag 7. mars 2009

Regnværsdag!

Jeg har takvindu, så i dag våknet jeg opp til at det "hamret" på vinduet. Noen syns kanskje det er en koselig lyd, men det første jeg tenkte da jeg våknet var: Åååhhh!!! Jeg hadde lissom tenkt meg en rusletur i sentrum jeg da. Men det får bli en annen gang!

I morgen er det kvinnedagen, så i går fikk jeg to blomster! Det er vist ganske vanlig å gi blomster på kvinnedagen her. Så jeg fik blomster av to søte 2 åringer! På mandag fikk jeg no slags pins. Det er ikke akkurat pins, men jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det! I Romania er det tradisjon å gi dette 1.mars for å markere at det er vår. Man gir det til en man er glad i og jeg fikk 3 stykker! Når jeg tenker på det var det bare de rumenske barna som ga (Vi har 3 rumenske barn i den avd. jeg er mest i). Uansett var det veldig hyggelig med både blomster og "pins"!
På bilde under er alle 3 "pinsene" i ett!








På tirsdag fikk jeg endelig pakken av mamma! På bursdagen hennes ironisk nok! Der var det masse sjokkis ( som forøvrig nesten er borte... :S) Og supper, leverpostei, knekkebrød bl.a. De suppeposene er utrolig greie! Siden kjøkkenet er i kjellern og jeg bor i 4 egt. er det ikke ofte jeg gidder å gå ned for å lage meg varm mat ( jeg får jo varm mat hver dag rundt halv 1-1 tiden), men det er godt med varm suppe til kvelds, eller frokost som i dag! I dag spiste jeg brokkolisuppe. Mamma har sagt jeg burde spise mer grønt grønt (som bokkoli og spinat) for jeg har vært litt svimmel i det siste.

På onsdag hadde vi bursdagsmiddag for Lenie. For under 80kr spiste jeg to grillspyd med svinekjøtt, ris med grønnsaker og delte en flaske vin med Christin. Og resturanten, Marty Cafè, er en kjent kjede med fine lokaler og god mat. 80 kr er ikke værst! Og jeg tok med en av sjokoladene fra Mamma. Norsk sjokolade slår ann! Alle sa: mmmmm kan jeg få en til?


Ellers denne uken har jeg endelig flyttet ut av kofferten! Jeg har endelig fått ett etterlengtet klesskap! Jeg ar fått masse bilder opp på veggen å, så nå er det "mitt" rom og ikke bare rommet hvor jeg bor hvis dere skjønner. Jeg legger ved noen bilder. De blomstrete gardinene engner seg best på ett hyttesoverom men jeg gidder ikke bytte de ut! En ting jeg ha lurt på; hvorfor har "vi"ofte så stygge gardiner på hytta? Og med det ønsker der alle en god helg!



2 kommentarer:

Hilde sa...

Hei. Tusen takk for sjokoladen og kortet, veldig koselig at du tenker på tanta di. hehe....
Synes det ser ut som du har et stort og fint rom. Sikkert deilig med skap, får litt mer orden da. Å bo i koffert er ikke noe særlig, du føler kansje at du er på tur hele tiden. Her begynner det å bli litt vår, i alle fall i dag. Mars er en upålitelig måned.
1 april er den store dagen, da blir det keisersnitt, endelig bestemmt.Tror vi alle går litt i vakum til det er overstått, hvis du skjønner.
Ryggen er vond, men bedre. Det tar lang tid og jeg begynner å bli utålmodig. Har lyst til å begynne å jobbe igjen. Men snart kan jeg det ....tror jeg.
Ha en fin uke.
Klem fra Hilde

Camilla sa...

Bare et lite tips. Det finnes overhode ikke noe jern i den suppeposen:) Men legg oppi noen stilker med fersk brokkoli så får du i deg litt vitaminer vet du (litt ekstra styr, men) ...He he....Koselig å få blomster da! Ser ut som rommet ditt er fint og:)Stor klem!