onsdag 28. januar 2009

Kun to dager igjen å så er det vinterferie!! Ingen av de andre jentene har ferie å det er jo litt kjedelig, men å slippe vekkerklokka en hel uke....

Jeg har sove litt dårlig i det siste. Våknet opp å vært tørst, så litt senere fordi jeg da må på do selvfølgelig...å jeg sover alltid hele natta! I natt drømt jeg om Kathrine Park....(!) Henne har jeg jo ikke sett på mange år. Hun hadde bunad på seg i se og hør å greier...

I dag var jeg alene en stund med 15 barn! Kollegaen min måtte i banken og no greier. 15 barn er kanskje ikke så ille når man tenker på hva vanlige barnehagetanter og lærere er, men når du ikke kan komunisere særlig med barna...da er det slitsomt. Men vi kom oss gjennom det uten større styr. Kun en krangel...og Ester som gråt og gråt uten grunn. Viste seg at hun ofte gråter når hum jeg jobber med ikke er der, så det var vist ikke noe å bry seg om! Men det er ganske frustrerende når hun gråter og jeg ikke skjønner hvorfor....det gjorde i grunn ikke barna heller for jeg prøvde å få dem til å fortelle meg hva som var galt da. men etter ca 20 min var det vel ikke mer vann i tårekanalene igjen!

Ellers denne uka har det ikke skjedd noe videre nytt.

Håper det har slutta å snø for dere da. Å håper Kine koser seg i New York. Blir spennede å høre om den turen. Og camilla... koselig med bilde av den lille :) Og foten....de er så små! Det er faktisk det koseligste med å jobbe med barn. Ikke at de er små, men når de tar den bittelille håda si i den "digre" min eller tar de små armene sine rundt halsen min! Å julia har lært navnet mitt : Aga....men hun er bare to og da er det ikke alltid enkelt å si rare navn fra Norge helt riktig! Ikke ungarske heller for den saks skyld! Men søtt er det.

2 kommentarer:

Mokka43 sa...

Heeeeeeeei Hege snuppa!!! Nå sitter vi her,bærtene i nr 6 med hver vår nye makane pcer:-) ja,tenk Lillern herma etter meg....fyyyyy.
Hun kom hjem i dag med 2 fl vin,judobag og nydelige roser fra forbundskarene i Oslo. Lurer litt på hva hun har drevet med der inne ;-)
Er vel deilig å ha vinterferie tenker jeg. Hørte fra mamma at du skulle i bursdagselskap. Koselig det tenker jeg :-)
Vet ikke om du har lest vg i dag,men jammen meg så kommer madonna til Oslo i juli. Gjett om jeg har lyst. Hun er jo en av mine favorittartister. Så vi tenker,tenker,tenker og vurderer om vi skal sitte klar på nett kl 09 neste mandag. Bare tanken å se hennes show live,frister veldig.
Du for ha en fin vinterferie Hege og kose deg så godt du kan.
Lillern hilser masse,og jeg maser på henne at hun skal sende deg et brev.....men hu er jo tregere enn toget :-)

Klem fra Naboen

Camilla sa...

Det skal nok bli deilig med fri nå, ja... Selv om ikke de andre har det. Sove lenge og bare ta livet med ro. Glad for at du prioriterer hjemreise i påsken i allefall;)

Ja, de er nydelige! Skjønner at du koser deg.Gleder oss masse nå!!