tirsdag 5. mai 2009

Tur til Gherla




Etter mye om og men om å reise på dagstur i helgen eller ei, bestemte Franzi og jeg oss for å dra på søndag. Så vi satte oss på toget og reiste en time utenfor Cluj til en liten by som heter Gherla. Toget var ett eldgammelt tog med to egt. og turen kostet hele 12kr en vei! Vi merket fort at søndag kanskje ikke var den beste dagen for å dra til Gherla. Ikke som i Cluj hvor det er liv uansett dag. Men vi gikk litt rundt og inn i et par kirker, men vi fant fort en diger park! Det var strålende sol og blomstene og parkene lukta veldig godt. I enden av parken kom man ned til en elv. Vi gikk langs den og ned til den å vassa. Der var det skikkelig mange frosker! Og de var høylytte! Viste ikke frosker kunne kvekke så mye jeg. Hørtes ut som om de lo!








Etter å ha gått rundt i parken, langs elven og i byen en lang stundt fant vi ut at vi skulle finne et sted å spise. Kanskje vi vare er bortskjemte med Cluj der det er null problem å finne et sted å spise eller drikke, selv på en søndag! Cluj må være en av byene med flest barer, cafeer og resturanter per innbygger jeg har vært i! Men vi fant en bar midt i parken...men der solgte de ikke mat da. Så det ble øl og popkorn på oss. Så da satte vi heller kursen hjem for å finne noe å spise. Vi måtte vente litt på togstasjonen. Jeg har sett en liten gutt røyke før, men jeg så det igjen i Gherla. En liten møkkete gutt på kanskje 10 med røyken...Stakar liten!
Vel hjemme i Cluj dro vi på Mc Donnals og spiste salat. Ved siden av meg i køen oppdaget jeg en annen som å snakket engelsk...men en ting denne fyren hadde på disken...da skjlnte jeg at denna karen er skandinaver! SNUS! Han var svensk! Det var en del svensker der faktisk da. Skulle egentlig møte de svenskene jeg har møtt før sist lørdag, men mye surr og rør så vi får prøve å ta det igjen denne helgen. Franzi og jeg dro videre til en kino å så: "he is just not that into you". Perfekt avslutting på en super dag!
Men nå får jeg legge meg. Sikker på det blir en slitsom dag i morgen å! Bare det ikke blir som på mandagen da jeg ble slått, bitt, trampa på, kalt svin og det som verre er, vist finger til og klaska på rumpa! Jeg ble i hvertfall ikke spytta på da! Ett par jeg ikke kommer til å savne for å si det sånn! Heldigvis er det bare 2 som er sånn da. Abel sin mamma fortalte at Abel pleier å prate om meg hjemme. Det er bra det er noen barn som setter pris på meg!

1 kommentar:

Camilla sa...

Nydelig bilder! Spesielt av dere to nederst:)