mandag 18. mai 2009

17. Mai

En ensom 17. Mai denne gangen. Egentlig har aldri 17. Mai vært så viktig for meg, men når man er i utlandet som eneste nordmann...da merker man at man savner hornmusikk og festkledde mennesker. Men jeg satt klar i finstasen og med 17. mai-sløyfa jeg klokken 9! Så jeg gikk litt rundt i byen alene og kikka...helt vanlig, rolig, kjedelig søndags formiddag. Men jeg fikk mye blikk på sløyfa! Hadde jeg faktisk ikke trodd, men jeg merka den ble beglodd!

Men senere på dagen dro jeg til noen venner. Grill-fest-buradag. Så da tyskern ville utbringe en skål for Norge og for Rybakk, kommer det fra franskmannen: NEI vi er i bursdag....jeg skåler for Franzi! Det er greit vi skal skåle for Franzi å assa, men jeg blei faktisk litt... :O litt fornermet kanskje? Men de fleste sa til meg at Gwendo var teit...og tysker nektet å forandre skålen! Å så satt hun hele kvelden å sang på "Fairytail". Men det var veldig trivelig. Jeg jeg serverte rislapper med brunost og alle likte det og fatet var borte på et minutt! Jeg rakk ikke sette det på bordet en gang før alt var borte! Og dette er tyskere, franskmenn, nedelendere, tyrker, luxemburger og rumener, og alle sammen likte det! Det gleder en nordmanns hjerte på nationaldagen. Så jeg fikk ikke feira så mye, men det var en fin dag likevel.

Å så kommer jeg vel ikke utenom Rybakk! Utrolig artig. Fikk masse gratulasjoner i går. Men jeg tror ikke rumenere følger så mye med. Har ikke fått noen kommentarer fra hverken kollegaer eller foreldere. Men studenter og frivillige leser avisen!

Neste post nå er bursdagen min neste helg. Undrer på hvordan det blir. Må hjelpe til i barnehagen, for de får besøk av en venne-barnehage fra Ungarn. Håper ikke det er altfor mye. Ikke helt fan av å tilbringe helgen med ungarere...de snakker jo KUN ungarks så jeg kjeder meg så mye! Vi får se. Jeg ønsker meg foresten kort (....og penger...) Men kort folkens!
Adressa er: Hege Bostad Sundnes
Fundatia Csemete
Str. Paris 13
400161 Cluj
Romania
Legge med noen bilder av gårsdagen å. Herre se på amatørene a! Jeg prøvde å si: GRILLVÆSKE er tingen eller? Det må dere gå til innkjøp av kanskje...så når nordmenn heller på grillvæske bruker amatør-europeere FØNER! For å få ild!
Ja ja det ble varmt da, og vi grille alle mann!
Har bare ett bilde av meg i 17. mai-kjolen men det får holde. Her er jeg sammen med Horatio og Elie. De fikk være med fordi de ikke hadde unorske farger (og fordi jeg nekta å bli tatt bilde av alene!).

1 kommentar:

Kine sa...

Hipp hurra for 17 mai:D Bra dagen ble litt bra da;) harfoner ja:S OMG for en oppfinnelse.:S