onsdag 11. februar 2009

Først vil jeg bare si gratulerer med mordagen mamma og til alle andre mødre! Det har jeg glemt. Tror ikke det var morsdag her...

Nå sitter jeg å venter på at sjefen min skal komme med litt penger til meg. Håper ikke han drøyer sånn super mye, for jeg er sulten og jeg har ikke mer brød igjen! Ikke flere rett-i-koppen-supper heller...Og jeg skal gå tur med en kamerat om 50 min så hadde vært fint om han kom snart!

Vel, vel...denne uka har gått fort. På mandag var vi på teater med barna. Er ikke så lett å navigere en haug med unger i trafikken, men vi var heldigvis 4 voksene (på 25 barn). Det virket som om barna likte det! For meg var det deilig å gjøre noe annet enn å være inne i barnehagen hele dagen.

På mandag fikk jeg beskjed av sjefa (det er et par som driver barnehagen så jeg kaller han sjefen og hun sjefa) at jeg skal gå ned å hente mat i stede for at kokka kommer opp med det for det passa seg lissom ikke sa hun. Men min andre kollega fortalte meg den egentlige grunnen! Hun, Ezter, har nemelig fått et par klager fra foreldrene at barna er sultene når de kommer hjem og kanskje de ikke får nok mat, no de burde siden de betaler ekstra for mat. Og det fortalte Ezter videre til sjefa....det ble ikke godt motatt av kokka! En gammel tjukk ungarsk dame! Så nå får ikke Ezter lov til å spise av kokka og derfor er det jeg som henter maten! Jeg har nå spist like mye som de elste barna (de 4-5 år!) og barna spør etter er mat, men vi har jo ikke mer...Fryktelig frustrerende....og det kan jo ikke fortsette sånn heller! Hun får nok bare svelge stoltheten sin og diske opp med mer mat! Ellers så får jeg kjøpe ekstra mat da og sende regninga til dem! Men det ordner seg nok...det kan jo ikke fortsette! Men jeg ble veldig glad for at hun faktisk fortalte med hva som foregår i steden for å skjule det sånn som sjefa! Så jeg føler jeg har fått bedre kontakt med i hvertfall noen av kollegaene mine!

Å hvis han bare kunne komme med pengene mine så jeg får spist og rukket å gå tur så hadde jeg blitt en "happy camper"!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Stakkar!! Jeg får litt vondt av deg, jeg... Har du fått pengene dine?? Kan ikke gå rundt å være sulten heller:) Nå er det bare halvannen mnd til ferie og hjemreise, Hege! Det blir bra!!

HegeiRomania sa...

Ja sjefen min kom nå! Så nå skal jeg ut å kjøpe brød og pålegg! Ei vennine kom med mc donals mat så jeg sulta ikke! :)
Ja om akkurat 2mnd er jeg hjemme igjen. Blir koselig å se alle igjen!

ellen sa...

Skal få ut fingern og sende deg den pakken jeg lovte deg, stakkars jenta mi. Fant akkurat passe eske på jobben i natt, så imårra tar jeg en tur på nordbyen og kjøper litt godt til deg og snakker med Linda om jobbing i ferien din. stor klem fra mamma!!!