fredag 20. februar 2009

Endelig helg!

Tror jeg har hatt denne overskriften flere ganger, men når det er helg... ja da er det endelig! Men ukene går så fort her. Virker som et par dager siden bare det var helg sist. Fredagkveld...da er jeg sliten!

I dag kom "sinna-Hege" frem igjen! Hun kom frem i går å! det var når de skulle sove. De andre hadde personalmøte og jeg passet på de sovende. Men Anna sov ikke. Hun er musestille når de andre er det, men så fort de går begynner hun å snakke. Jeg hysjer og hun bråker mer. Jeg blir alvorlig, kommer bort og hysjer. Da begynner hun å klappe i tillegg. Den 3. ganger jeg truer med å kaste henne ut på ganger...gjør jeg det! Bærer henne ut og frem med pekefingeren (jeg er færl med den pekefingeren, men det er universalt for fy og de skjønner hva jeg mener). "KEDVES ANNA OR NEM KEDVES ANNA?!" Snill Anna eller ikke snill Anna?!) jeg fikk til svar: Kedves, hun skulle være snill. Og jaggu hørte hun ikke på meg! Vi gikk hånd i hånd inn igjen og hun la seg pent og sa ikke et pip! Det er første gang hun har hørt på meg! Ikke lenge etter sovnet hun gitt. Det høres jo ut som om hun ble redd for meg, men hun var like glad i meg etterpå! Gid det virket på alle barna!

I dag hadde jeg engelskundervisning...alene med litt over 20 barn! Etter å ha kasta ut to gutter (som i Norge hadde vært fulle av Ritalin!), ble det sånn nogenlunde ro. "Not easy Hege" sier Bence på 6 til meg! Nei det skal jeg si deg det ikke er! Men vi kom oss da i gjennom. Og nå forstår jeg hvorfor de forbød "tamagotchi" da jeg gikk på skolen! Inne granskauen irriterende at Alex sitter med datadyret når jeg prøver å undervise! "LEGG DEN VEKK ELLERS MÅ DU UT!!!" Når jeg er alene med dem tør jeg lissom å bli sinna. Når jeg er med de andre føler jeg at de er over meg og jeg lar de være sjefen. Nei...fredager er slitsomt (mest pga at det er siste dagen i uka).

I dag skulle jeg egentlig ha ungarksundervisning, men den ble avlyst. Min lærer har vært syk denne uka, men har måttet jobbe og hun var så sliten. Det var helt greit for meg. Er slite selv og så fikk jeg tid til å støvsuge og tørke støv! Fikk jo nesten astmaanfall her inne!

I morgen skal vi på Starbucks! I går var vi på Kentucky fried chiken. Ikke det at det er no bedre mat der enn andre steder og dyrere er det å, men man må lissom ha spist der en gang! Gleder meg veldig til Starbucks. Og så etter det skal jeg til en liten landsby rett utenfor byen, der de to nedelenderne jobber. Det er masse sigøynere der og er veldig fattig. Kan bli Interesant(?) å se... Jeg skal legge ut bilder fra helgen min senere jeg! Lenge siden jeg har lagt ut bilder nå!

Minner om adressen min (hint hint):
Hege Bostad Sundnes
Csemete
Str. Paris 13
400161 Cluj-Napoca
Romania

Ingen kommentarer: