søndag 14. desember 2008

Helgen over...

Ja, da var helgen over. Har vært deilig å kunne sove så lenge jeg vil! Er noen uker siden det nå!

På fredagen møtte jeg 4 andre av de frivillige jeg ble kjent med i Bucharest. Vi gikk litt rundt i byen og endte opp på en pub og tok noen øl. Det var en koselig kveld og utover kvelden kom jeg også over det grusomme middagen jeg ble servert: pasta med masse, masse sukker og hakkede valnøtter! Retten var egentlig grei. Kan minne litt om pannekakesmak, men kokkedama ( en streng, småtjukk ungarsk dame) pøsa på med sukker for å være snill, men det var jo nesten bare sukker! Neste gang får jeg si: ro ned på sukkeret a!

På lørdag hadde jeg juleshopping! Usj har brukt litt for mye penger og ikke har jeg fått lønna fra Meny enda heller! Men med hjelp av verdens snilleste mamma blir det julegaver i år å! På kvelden var jeg bare på rommet mitt med oste-popkorn og julefilm! Veldig deilig med en sånn kveld å!

I dag møtte jeg jentene igjen. Vi gikk litt rundt i byen. Jeg har funnet ut at byen egentlig er ganske fin! bare se her:

Bildet over er fra noen markedsboder i gaten. Og bildet helt øverst er fra en av hovedgatene. Etter litt titting i gatene, dro vi på en julekonsert. Ei jente som er frivillig med de nederlandsk jentene skulle synge med en eller annen menighet. Men det var koselig, selv om det bare var en julesang på engelsk og resten på rumensk. Etterpå dro vi på en pub og tok en øl!

Dette bildet er fra en liten park foran den gamle kirken (1000 år i 2009). Som jeg kanskje har sagt før er de ganske så glade i å pynte til jul her i Romania. Så denne koselige snømannen ble min venn for kvelden! :)

I morgen er det på`n igjen med jobb!

Og foresten...hvis noen tilfeldigvis føler det rister i skrivehånda er adressen min :


Hege Sundnes, Fundatia Csemete, Paris 13, 400161 Cluj-Napoca, Romania

1 kommentar:

Hilde sa...

Hei Hege.
Nå høres det ut som du har det fint,så bra.
Ja det er er godt med mammaer, bare spør kaja..hehe...
klem fra hilde