onsdag 3. desember 2008

Min 3. dag.

Jeg har nå hatt 3 dager her i Romania, med 2 arbeidsdager. Jeg jobber fra 9-5 hver dag, uten pauser. Jeg jobber egentlig for mye i forhold til det EVS har bestemt (EVS er EU organisasjonen som jeg reiser med). Men jeg får se om det fortsetter sånn eller hva som skjer.

I dag hadde jeg litt alene ansvaret da en del dro for å bade. Jeg var litt sammen med vaskedama å (som ikke snakker engelsk..) men hun forsvant litt. Da var det to som slo seg og jeg må trøste. De er veldig søte og oppfører seg som regel bra, men jeg syns det er litt vanskelig å kjefte på dem....hvertfall sånn det er nå. De skjønner jo ikke hva jeg sier uansett. Selv om en del av dem er ganske så flinke. Jeg prøver å lære dem litt å. Farger å sånn når de tegner. Hun ene lille "tøtta" gjentar når jeg sier yellow, red.... De er veldig søte og kysser og klemmer meg. Har fått en "bunch" med tegning. Noen av dem pryder døra mi! Og de jeg jobber med er koselig de å. Men de drar hjem til mann og barn når arbeidsdager er over så jeg kjenner dem lissom ikke. Blir nok bedre etter Buchuresti ( som jeg skal til på fredag). Så jeg ber til Gud etter en svenske eller danske! Siden jeg vet det ikke er noen nordmenn...

Jeg var ute på vandring i gatene med hun som driver barnehagen. Jeg må si det er veldig øst-europeisk her! Alt er veldig slitt: fortauene, husene....Jeg hadde tenkt til å legge til bilder å, men det vil vist ikke internett, men det kommer snart!

2 kommentarer:

Mokka43 sa...

Heisan Hege! Godt å lese at du har kommet deg trygt ned til Romania. Skal bli artig å følge dagene dine i bloggen.
Her i byen har det kommet snø og må innrømme at det er lyst og fint når solen skinner som i dag. Men det skulle kommet ferdig måket da :-)
Hold motet oppe Hege,dagene blir bedre og alt vil se lysere ut.
Stor klem fra Siv....

Camilla sa...

Hei Hege-mor!! Du er så tøff:) Får nesten litt vondt av deg...-lyst til å bare komme å hente deg liksom;) Men du klarer deg bra. Tenk så mye erfaring du skaffer deg! Dette er med på å føre deg så langt du vil:) Deilig at du kommer hjem til jul da!! Har du forsøkt å google andre som blogger fa Romania? Kanskje du finner noen skandinavere som er på samme sted...