mandag 1. desember 2008

Min første dag!

Jeg ankom vel Romania for vel 4 timer siden. Da ble jeg hentet av Lahel, som er mannen i familen som driver barnehagen jeg jobber i, og sønnen hans. Byen virker ikke super fin. Det er øst-Europa for å si det sånn. Det jeg så av byen i mørket, fra bilen minnet meg litt om noen deler av Bosnia ( selv om jeg syns Sarajevo er finere). Det ser fattigslig ut. Byen er pynta masse til jul, mer lys enn jeg noen gang har sett en by og i masse farger. Kanskje det var det som gjorde det så "veldig".

Men vi kom da i hvertfall frem til huset dere. Det ligger vegg i vegg med barnehagen. Jeg kom først inn i huset deres og ble møtt av dama i familen (husker ikke hva hun heter). Der sto middagen klar. Go mat, men enkel. Men jeg tror egentlig at de hadde diska opp "snadder" pga. meg. Ble i hvertfall mett!

Så ble jeg vist rommet mitt. Det er ganske stort og ny oppusset. Derfor er det også ganske tomt. Jeg har for eksempel ikke noe kleskap...enda. Men de sa de skulle fikse noe. Jeg bor i 3. egt sammen med datteren i familen (vi har vært vårt rom). I kjelleren er det ett kjøkken jeg kan bruke og en vaskemaskin. På rommet har jeg en vannkoker! Akkurat nå vil jeg egentlig ikke stå opp fordi jeg gruer meg litt til å våkne opp! Men de virker veldig greie så det går sikkert greit, men jeg hater "første dager". Skal skrive i morgen hvordan dagen i morgen har vært ( jeg har nok ikke stort annet å gjøre heller!).

2 kommentarer:

ellen sa...

Dette går nok greit Hege, bare vent noen dager til. Håper du får ut noen penger på kortet ditt i banken så kunne du kanskje pynte opp litt på rommet ditt.Gleder meg til å lese neste gang du skriver her, stor klem fra mamma!!!

Hilde sa...

Jammen er du tøff, dette går bra.
Håper du finner noen andre frivillige som du kan være sammen med.
klem fra hilde