mandag 20. april 2009

Ulykkesdag...

...kan man vel si jeg har hatt! Turen til Budapest gikk veldig fint, men det var da jeg ankom Budapest min behagelige reise tok slutt! Jeg tok tog fra flyplassen til togstasjonen. Men det viste seg at det er 2 stasjoner i Budapest sentrum! Og jeg var jo selvfølgelig på feil! Så da måtte jeg jo ta taxi da. Greit å rekke toget å! Hvor mye spurte jeg sjåføret og han svarte: takstameter. Dette er jo Budapest...tenkte jeg å stolte på at takstameteret ikke skulle gå løpsk. Men der var jeg dum! Nesten 650 kr kosta den 10 minutters turen! Jeg hadde jo ikke nok ungarske penger så han måtte jo få de rumenske pengene min å da! Der sto jeg...uten å vite hvor mye jeg hadde brukt, kun at det var en dyr tur...dobbelt så dyr som togreisa til Romania!! Jeg må inrømme at jeg måtte kjempe mot tårene da. Så da var det på med solbriller og prøve å ta seg sammen! Så nå kan jeg vel erklære meg konkurs! Og ikke nok med det...jeg oppdaga jo fort at jeg hadde klart å miste både jakke og sjerf! Så nå har jeg bare regnjakke her...det er greit det er varmt her, men skulle gjerne ha hatt en jakke på kvelden. Men takk og lov for Pappa så får jeg vel råd! Var deilig å komme tilbake til Cluj, ikke minst for å drikke! Hadde jo ikke noe penger så jeg hadde jo ikke noe å drikke på turen! Bra Mamma smurte med matpakke! Så nå får vi håpe hellet snur igjen nå som jeg er tilbake i Romania! Og så har jeg skikkelig gnagsår i henda, for jeg fant ut at jeg ikke gadd å vente et par min på taxi så jeg gikk hjem i stede jeg...30 min med pc-veske, veske og stor koffert tar på! Men go trening fant jeg ut! Nå skal jeg slutte syte og legge meg ;)

4 kommentarer:

ellen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Mokka43 sa...

Huff Hege,føler med deg. Er som mammaen din skriver,du er en stoooor ulykkesfugl.
Får bare håpe det roer seg nå og at resten av tiden i Romania blir fin.
Det ordner seg som regel for snille jenter:-)

Stor klem fra Naboen.

Camilla sa...

Stakkars Hege-mor! Har du ikke noen jakker hjemme som kan ettersendes? Hvilken str. bruker du?

HegeiRomania sa...

Ja da det ordner seg det! Jeg overlever uten jakke nå så lenge. Er heldigvis varmt her! Så nå har ting roa seg ja så nå skal jeg bare nyte resten av helgen!