søndag 5. juli 2009

I helgen var det litt stusselig. Jentene i i YAP-huset er på work-camp og Maria hadde familebesøk. Studentene er ferdig nå å drar på sommerferie i sisne respektive land. Og det merkes...Så på lørdag tenkte jeg: jeg kan da ikke sitte inne foran pc på en så fin dag! Så jeg tok turen til den botaniske hagen. Litt stusselig alene, men faktisk veldig trivlig å vadre rundt der. Er nok finere om våren for mange av blomestene har begynt å visne.

I dag, søndag, var jeg invitert på grilling. De nederlandske kjenner et "gammelt" (i aldern "vi har voksene barn") ektepar fra jobben. De hadde møtt to gutter/unge menn fra Englang og New Zealand som er nå i Romania for å jobbe. De har bare vært her i noen uker og kjenner omtrent ingen her. Så da dro de i stand grilling for oss internationale i Cluj ( men det var noen rumenere der å da). Veldig trivelig! Og så mye mat og drikke helt gratis! Vin, øl, jus...så mye vi ville ha. Masse forskjellige type foretter. Og de hovedrertt; grilla kyllingfilet og masse slags salater. Of så dessert! Ikke som hos tyskerne hvor man må ha med ALT selv (og så er vel økonomien sikkert en annen å, men jeg syns da man i hvertfall kan ha jus til de som ikke drikker alkohol! Det får man ikke i YAP-huset. Der bringes ALT selv). De var så gjestfrie og hyggelige alle mann! Så har truffet en del nye og hyggelige mennesker i dag! Har vært den beste søndagen i hele Romania kanskje...

I morgen er det jobb igjen...merker jeg begynner å bli drittlei nå! Og jeg har fått vite at mens de andre kollegaene får en uke fri så får jeg to dager..!! Sjefa ville gi meg en uke men hun måtte snakke med mannen (han driver med EVS greiene, frivillig EU greiene for de som ikke vet at jeg er her med EVS). Og da har han sikkert sagt nei hun skal ikke ha fri...hun er gratis arbeidskraft bla bla blæææ! Så da kommer jeg hjem 30. juli! Hun sa jeg kanskje fikk litt fri her og der innimellom. Jeg tror hun virkelig ser at jeg er sliten og vil gi meg fri. Hun har jo litt morsinstink som han ikke har... Jeg får da i hvertfall med meg quiz på skotta den torsdagen da!

2 kommentarer:

ellen sa...

Blir godt å komme hjem igjen nå da. Få noen dager fri og kos med familie og venner før studiestart i oslo.Høres ut som du trenger å lade opp. bruk tiden du har igjen på vennene dine og gjør bare det du må i barnehagen, ikke engasjer deg så mye, de driter jo i deg så da driter du i dem. klem fra mamma!!

Mokka43 sa...

Hei Hege!!!
Så er Stavernfestival igang her. Ble satt publikumsrekord i går. Sikkert K.Nilsen og gutta som trakk mange ut dit.
Varmen har forsvunnet fra oss nå,mye regn og vind og det betyr at mine ekle små brune venner plopper opp blant blomstene mine. Fysjom for noen ekle kryp:-(

Blir kos å få deg hjem snart Hege. Skjønner du ser frem til det,men en ting skal du vite. Vært veldig artig å følge med på bloggen din. Flotte bilder og artige opplevelser du deler med oss:-)

Kos deg den siste tiden du har igjen:-))

mange klemmer fra naboen:-)