mandag 13. juli 2009

Helgen er over og ny uke! Har hatt en fin helg. Men den begynte litt vel dramatisk lørdag formiddag da jeg var på vei til butikken for å kjøpe penstrømpebukse. I området rundt butikken er der sigønerne henger. Jeg går forbi dette området nesten hver dag, så det er ikke noe farlig område. Det er også der Mc Donnals ligger. Men på lørdag var det litt ekkelt. Nesten vel fremme i butikken hører jeg skrik og skrål og tror du ikke det oppstår sigøynerslosskamp rett foran øynene mine! Jeg har hørt de skrike til hverandre og være høylytte fra før, men detta tok kaka! To menn fant ut at de ikke var så glad i hverandre...og kvinnfolk med unger på armen, slekt og venner blander seg inn! Det var mellom to mannfolk, men det ser jo ut som det gjengslagsmålet vett! Han ene trakk opp det jeg tenkte først var en KNIV! Men det var bare en stor penn! De holdt på midt i veien og akkurat der er det ikke noe fortau, så jeg prøvde å smette meg forbi. Andre folk bare sto å så på...Jeg tenkte bare at her er det bare å komme seg vekk! Jeg hørte før jeg fikk hasta meg i butikken kvinnfolka rope:POLITIA POLITIA!!

Da jeg kom ut av butikken sto det 3 politibiler der, men ingen å se. Jeg gikk litt videre og da hørte jeg skrål bak meg. Da kom mennene med to politimenn i hver arm og ble frakta til politistasjonen!

Resten av lørdagen ble ikke fult så dramatisk, heldigvis! Jeg møtte Maria og Christin på det ene kjøpesenteret. Der drakk vi Starbuckskaffe og så senere spiste vi middag. Så gikk vi på en bar og møtte to andre jenter. Og rundt midnatt ble jeg med Maria hjem. Hun bor i et helt nytt hus like utenfor Cluj sammen med noen andre jenter. Jentene er på leir så hun syns det var så tomt å sove alene, så da ble jeg med da! Lenge siden jeg har sovet på madrass ved siden av senga! Koselig...akkurat som da vi var små. Og så fikk jeg egg til frokost!

Ellers så har det vel ikke hendt så mye nytt og spennende. I morgen tror jeg at jeg skal bli med på svømming. Barna driver å svømmer hele tiden nå i sommer. Hun som pleier å være med har ferie så jeg tror det er meg som får være med nå. Men her forandrer jo planene seg hele tiden, så vi får se i morgen. Kan ble deilig å få litt sol på denna bleike kroppen! (Utendørsbasseng) Jeg har aldri vært så bleik som nå i juli før tror jeg! Pinlig bleik. Så selv om jeg sier at det er varmt her (og det er det) ikke tror at jeg kommer brun hjem. Jeg har ikke vært i bikini i år! Jeg er HVIT!

Ingen kommentarer: