fredag 19. juni 2009

Ukes oppdatering.

På Lørdag hadde vi avsluttning i barnehagen. Å på Mandag åpnet sommer-barnehagen. Bilde under er det skolebarna som tar seg en rusletur i nationaldraken til Ungarn. Jeg må si at den ikke slår bunaden! Men det var ganske så koselig og jeg fikk masse blomster!




Som jeg sa så begynte sommer-barnehagen på Mandag. Da er alle barna å svømmer hver dag, untagen 4 stk. Så da er jeg alene med dem. Veldig deilig og rolig. Å de som er igjen er så snille atte. Til og med Alex (han som er ADHD unge til tusen som jeg har fortalt om). Men når vi er så få er han søt liten engel som lærer meg å lage postkasse og sier takk og kysser meg på kinnet når jeg sier vi kan gå ut! Jeg har også begynt å være alene med dem etter at de sover. Siden Eva har slutta så må jeg være litt alene. Og det har gått fint det, men det er ganske så stress. Rundt 12 unger i snitt som skal hjelpes med å kle på seg, serveres no snack, så skal jeg rydde bort senger og de vil gjerne ut....det er stress for å si det sånn! I dag kjefta jeg skikkelig (jeg kjefter jo hver dag da... :P) Tror ikke det er alle som ser for seg meg sånn! Men det smeller fra meg å nesten hver dag... Men som regel er det koselig. De kiler og kysser meg på kinnet og sier mye rart! i dag har de gitt meg to latterkramper! Bildet under er av meg, Alex og Victor ( og jeg må bare si at Victor er verdens snilleste gutt! Sånn sønn vil jeg ha! ).



I går var det en diger bisverm som bosatte seg i treet i hagen. Vi snakker hundrevis! De samla seg i en klynge rundt trestammen. Så det kom en mann og fjerna dem. Og han hadde bare bukse, t-shorte og en hatt og that`s it! Å så gikk han løs på biene! De var i hvertfall borte da jeg kom hjem fra teateret! Bilde under er av bie-mannen i treet! Å ja jeg var på teater på rumensk i går. Jeg skjønte ikke stort, men det var morsomme ansikter og masker å sånn så det gikk fint!



I dag var vi på tur i skogen. Ingen svømming i dag altså. Så vi kjørte et stykke opp i åsen sjefen, barna, tre foreldre og jeg. Vi spiste lunsj ute på en eng og gikk rundt i skogen etterpå. Veldig koselig og deilig å komme seg ut litt. Bilde under er av noen store ekkle hornbiller. Han i rød t-shorte hylte hysterisk av maur og jeg måtte komme til unsetting, men som du ser...disse billene er jo bare vakre! Eller? Jeg holdt dem ikke for å si det sånn!





Her er hele turgjengen samla! Trivlig tur, men nå er det helg og jeg har barnefri! Å godt er det! Go helg alle sammen ;D

Ingen kommentarer: